Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

tort samolot

Tort upiekłam na piąte urodziny synka. Nie jest skomplikowany i przyjemnie się go robiło, chociaż jak każdy tort tego typu, jest pracochłonny. Każdego roku planuję jakiś dziecięcy tort, bo wiem, że radość dziecka będzie ogromna.

Tort zrobiłam z dwóch babek piaskowych, odpowiednio pociętych, obłożonych masą budyniową i pokrytych masą cukrową. Poniższy przepis jest tylko przykładem na wykonanie takiego tortu. Przygotowując taki tort, możecie użyć ulubione ciasto ucierane, czy piaskowe i ulubioną masę maślaną lub budyniową.  
Tort w smaku jest trochę za prosty i ze względu na dużą ilość masy cukrowej bardzo słodki. Aby  przełamać słodycz masy cukrowej, należy tort wzbogacić jakimiś dodatkami, przykładowo przeciąć ciasto na pół i przełożyć np. dżemem. Masę budyniową można również zrobić kwaskową dodając do niej trochę soku z cytryny. Myślę, że dobrze pasowałaby tutaj babka tulipan, ze względu na dużą różnorodność smakową tego ciasta.

Składniki:

Sposób przygotowania:

  1. Upiec dwie babki piaskowe, jedną w keksówce o dł. 30cm, drugą w keksówce o dł. 25cm. (Do ciast dodałam po 1 łyżeczce proszku do pieczenia, aby babki wyrosły ładnie do góry). Babkę w keksówce o dł. 30cm piec krócej, ok. 40 minut. Babki pozostawić do ostygnięcia.
  2. Przygotować masę budyniową.
  3. Krótszą babkę wyrównać nożem z góry i zaokrąglić przód.

03

  1. Dłuższą babkę wyrównać z góry i przeciąć na pół tak, aby powstały dwa placki.

02

  1. Wyciąć trójkąty na skrzydła. 

04

  1. Pozostałe ciasto pociąć na kawałki i masą budyniową przykleić je do końca babki, przedłużając długość samolotu.
  2. Wszystkie części poukładać i całe ciasto posmarować masą.

06

07

08

  1. Przygotować masę cukrową. Małą część odłożyć na bok i zabarwić niebieskim barwnikiem. Resztę masy rozwałkować i obłożyć nią tort. Duże, główne skrzydła można obłożyć masą oddzielnie. (Będzie łatwiej, a poza tym ze skrzydłami tort nie mieścił mi się w lodówce ;), więc zrobiłam skrzydła oddzielnie i przed podaniem ułożyłam je w odpowiednim miejscu. (Wystarczy je przyłożyć, nie ma potrzeby ich doklejania). Niebieską masę cukrową rozwałkować i wyciąć z niej okna i ewentualnie inne ozdoby.

Smacznego.

tort samolot

tort samolot

tort samolot

tort samolot

Biorą udział w konwersacji

Komentarze (39)

  1. zuzuzu123456789

Ile się robi ten tort?

  Załączniki
 
  1. Ewelina

Tort super dziękuję za przepis syn był zadowolony :lol: Chciałam dodać nasze zdjęcie ale się chyba nie da :-) Pozdrawiam.

  Załączniki
 
  1. Wiola

Właśnie takiej inspiracji poszukiwałam!
Tort bombowy!
Upiekę, bynajmniej nie dziecku, ale swojemu tacie, który jest zafascynowany lotnictwem - na pewno będzie wniebowzięty To wciąż takie duże dziecko... ;-)

  Załączniki
 
  1. Agnieszka

Robiłam ten tort na urodziny syna pierwszy raz sama piekłam :lol: super nie mam takich zdolności jak Pani ale nawet mi się udał wszyscy byli w szoku nawet ja :lol: polecam jest łatwy do zrobienia i naprawdę pyszny.Teraz zabieram się do robienia...

Robiłam ten tort na urodziny syna pierwszy raz sama piekłam :lol: super nie mam takich zdolności jak Pani ale nawet mi się udał wszyscy byli w szoku nawet ja :lol: polecam jest łatwy do zrobienia i naprawdę pyszny.Teraz zabieram się do robienia tęczy.Pozdrawiam

Czytaj więcej
  Załączniki
 
  1. kasia

oki.dzieki juz znalazlam

  Załączniki
 
  1. Joanna

Kasiu w składnikach jest podany link.

  Załączniki
 
  1. kasia

hej.super wyszedl ci ten tort.mozesz napisac jak zrobic ta mase cukrowa?

  Załączniki
 
  1. Joanna

Moniko tak, może być tamta masa.

  Załączniki
 
  1. Monika

A czy można ten tort przełożyć masą z Pani przepisu Tort Statek ? wacha sie czały czas który zrobić jestem początkującą w tortach ..

  Załączniki
 
  1. Joanna

Kasiu a co jest w składzie tej masy? masa budyniowa też może być truskawkowa 8)

  Załączniki
 
There are no comments posted here yet
Pokaż więcej komentarzy

Skomentuj

Dodajesz komentarz jako Gość
0 Znaków
Załączniki (0 / 3)
Share Your Location

Zdjęcia Użytkowników

Polub nas na ...

blogi kulinarne
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Początek strony